Regulamin Systemu Transakcyjnego
Niniejszy Regulamin określa szczegółowe warunki dokonywania czynności w celu zawarcia Umowy Abonament w ramach Programu Abonament i stanowi załącznik numer 1 do Regulaminu internetowej platformy handlowej Master1.
I. Definicje
- Forma dokumentowa – forma dokonania czynności prawnych, w rozumieniu przepisu art. 77(2) oraz 77(3) kodeksu cywilnego, pomiędzy Najemcą, a Wynajmującym, przez którą należy rozumieć, na potrzeby niniejszego Regulaminu oświadczenie woli złożone i utrwalone w Systemie Transakcyjnym.
- Funkcjonalność to zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia;
- Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny dla dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego, ustalany przez Wynajmującego dla pierwszego logowania i wysyłany za pomocą wiadomości SMS na podany numer telefonu. W trakcie pierwszego logowania Najemca ustala własne hasło.
- Interoperacyjność to zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju;
- Karta Produktu – informacja dla Najemcy będącego Konsumentem, przekazywana na podstawie art. 12 Ustawy o prawach konsumenta.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z jedną ze spółek wchodzącą w skład Grupy Masterlease czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kompatybilność to współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania
- Login – ciąg znaków alfanumerycznych (numer telefonu), podawany samodzielnie przez Najemcę podczas procesu zakładania Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego, konieczny do uzyskania dostępu do Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego.
- Najemca – klient indywidualny – Konsument lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – dokonujący czynności określonych w niniejszym Regulaminie w celu zawarcia Umowy Abonament, który posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz ważne prawo jazdy kategorii uprawniającej do poruszania się wybranym pojazdem.
- Program Abonament – program najmu i świadczenia obsługi serwisowej Samochodu, realizowany przez Wynajmującego w oparciu o Umowę Abonament.
- Regulamin – niniejszy Regulamin określający prawa i obowiązki Najemcy i Wynajmującego zawierającego umowę najmu Samochodu przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość oraz zawierania Umów o dostarczanie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość
- Samochód – pojazd wybrany przez Najemcę na stronie internetowej master1.pl, na której Wynajmujący , obok informacji dotyczącej Samochodu, prezentuje także przykładowe kalkulacje opłat Umowy Abonament. Nie stanowią one oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- System Transakcyjny – system służący do prezentowania informacji handlowych, a także gromadzenia i przetwarzania Danych klientów indywidualnych oraz składania oświadczeń woli w celu zawarcia Umowy Abonament.
- Umowa Abonament – umowa zawarta w formie dokumentowej na czas określony określająca prawa i obowiązki Wynajmującego oraz Najemcy, w przypadku której:
a. główne cechy najmu to oddanie Najemcy na czas określony Samochodu do używania,
b. główne cechy świadczenia kompleksowej obsługi serwisowej to, w zależności od wybranego pakietu:
W przypadku pakietu Basic: na zasadach określonych w Umowie Abonament:
a. koordynacja likwidacji szkód,
b. udostępnienie Samochodu zastępczego,
c. koordynacja zleceń serwisowych i wymiany opon.
W przypadku pakietu Comfort: na zasadach określonych w Umowie Abonament:
a. koordynacja likwidacji szkód,
b. udostępnienie Samochodu zastępczego,
c. serwis ogumienia, pełna obsług serwisowa w ramach wybranego limitu kilometrów.
- Wynajmujący – Prime Car Management S.A. z siedzibą w Gdańsku przy ul. Polanki 4 wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk – Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000013870, o numerach: NIP 957-07-53-221 oraz REGON 191888626, o numerze BDO 000339900, kapitał zakładowy i wpłacony 23.817.680 zł, posiada status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 893, ze zm.).
- Zdolność kredytowa – zdolność finansowa Najemcy uznana przez Wynajmującego za wystarczającą do wykonania zobowiązań pieniężnych wynikających z Umowy Abonament zawartej w oparciu o wybraną kalkulację.
II. Treści i Usługi cyfrowe
- Wynajmujący udostępnia Najemcy Usługę cyfrową Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego, którego zasady funkcjonowania zostały opisane w pkt III Regulaminu Systemu Transakcyjnego.
- Usługi cyfrowe udostępniane są Najemcy bez obowiązku zapłaty ceny.
- Dokumenty będące potwierdzeniem zawartej Umowy Abonament są udostępniane Najemcy w postaci plików w formacie PDF przekazywanych w formie: załącznika do maila lub linku umożliwiającego pobranie pliku z platformy Master1.
- Przesyłane Dane osobowe Najemcy podane we Wniosku na stronie podczas zawierania Umowy Abonament są zabezpieczone kryptograficznie przy pomocy protokołu SSL.
- Dla korzystania z pełnej funkcjonalności z Systemu Transakcyjnego zalecane jest posiadania komputera lub urządzenia mobilnego typu laptop, tablet lub smartfon z dostępem do sieci Internet oraz wiąże się z możliwością udzielenia zgody przez Najemcę na działanie współdziałających z nią elementów oprogramowania – tzw. „cookies”. Informacje w przedmiotowym zakresie znajdują się w Polityce Prywatności i cookies, która jest dostępna na stronie Master1
- Wynajmujący może dokonywać zmian dostarczanych treści lub usług cyfrowych, które nie są niezbędne dla zachowania ich zgodności z umową:
a) w przypadku rozbudowy lub wprowadzenia nowych funkcjonalności, w tym wprowadzenie nowych treści lub usług świadczonych drogą elektroniczną;
b) w przypadku zmiany warunków technicznych świadczenia usług cyfrowych lub dostarczania treści cyfrowych;
c) w celu dostosowania treści lub usług cyfrowych jako bardziej przyjaznych Najemcom.
- W celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników Wynajmujący zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia lub zablokowania Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego z następujących ważnych powodów:
d) względy bezpieczeństwa;
e) konserwacja systemu informatycznego Wynajmującego;
f) przyczyny niezależne od Wynajmującego, które mogłyby narazić Najemcę lub Wynajmującego na szkodę;
g) zmiany dotyczące funkcjonalności Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego wynikające ze zmian technologicznych, rozszerzenia ofert Wynajmującego, rezygnacji z poszczególnych funkcjonalności. Nowy zakres funkcjonalności obowiązuje od dnia wprowadzenia zmian.
- Najemca jest świadomy, że korzystanie z sieci Internet może wiązać się z zagrożeniami, takimi jak: włamania do Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego, przejęcie hasła przez osoby trzecie, zainfekowanie wirusami systemu telefonu, komputera lub innego urządzenia, z którego korzysta Najemca w celu połączenia się z Internetem.
- O kompatybilności, interoperacyjności i funkcjonalności Usług cyfrowych i Towarów z elementami cyfrowymi Wynajmujący informuje Najemcę w Karcie Produktu, którą udostępnia Najemcy przed zawarciem Umowy Abonament.
III. Konto użytkownika Systemu Transakcyjnego
- Umowa o świadczenie Usługi cyfrowej – Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego – jest zawarta z chwilą udostępnienia tego konta na czas nieokreślony.
- Korzystanie z Systemu Transakcyjnego w szczególności: zawarcie Umowy Abonament, odstąpienie od Umowy Abonament, usunięcie Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego, wyrażenie lub odwołanie zgód, jest możliwe po dokonaniu rejestracji Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego za pośrednictwem strony master1.pl
- W procesie rejestracji Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego niezbędne jest:
a) podanie przez Najemcę Danych osobowych, tj. imienia i nazwiska, numeru telefonu;
b) zaakceptowanie oświadczenia o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem;
c) zaakceptowanie oświadczenia o zapoznaniu się z informacjami z zakresu ochrony Danych osobowych – klauzulą informacyjną
d) wpisanie kodu weryfikacyjnego wysłanego za pomocą wiadomości SMS na podany przez Najemcę numer telefonu
e) wpisanie hasła określonego przez Wynajmującego i wysłanego za pomocą wiadomości SMS na etapie pierwszego logowania;
f) zmiana hasła na określone przez Najemcę dla kolejnych logowań do Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego
- Potwierdzeniem utworzenia Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego jest wiadomość e-mail wysłana do Najemcy od Wynajmującego.
- Najemca jest zobowiązany podać prawdziwe Dane osobowe, a Wynajmujący jest uprawniony do ich weryfikacji.
- Osoba fizyczna zawierająca jedną Umowę Abonament zarówno jako Konsument i inną Umowę Abonament jako przedsiębiorca zobowiązana jest utworzyć dwa Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego – dla każdej z powyższych aktywności oddzielnie.
- Najemca ponosi całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za wszelkie skutki wynikłe z korzystania z dostępu do Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego przez osoby niepowołane, które w jakikolwiek sposób weszły w posiadanie Loginu i Hasła Klienta.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zablokowania dostępu do Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego w przypadku wykrycia próby nieautoryzowanego dostępu do Konta. Odblokowanie dostępu do Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego następuje w wyniku działań Wynajmującego po ustaniu przyczyn leżących u podstaw zablokowania dostępu.
- W przypadku stwierdzonych nieprawidłowości w korzystaniu z Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego, w szczególności w postaci postępowania niezgodnego z Regulaminem, mogącego naruszać prawa i wolności innych osób lub mogącego stanowić działania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa powszechnego, Wynajmujący ma prawo zablokować Konto użytkownika Systemu Transakcyjnego, do czasu wyjaśnienia niezgodności i potwierdzenia braku przeciwskazań do dalszego korzystania z konta przez Najemcę.
- Zabronione jest dostarczanie przez Najemcę treści o charakterze bezprawnym.
- Najemca może usunąć Konto użytkownika Systemu Transakcyjnego w każdym momencie, poprzez użycie stosownej funkcjonalności w Koncie użytkownika Systemu Transakcyjnego.
- Dane osobowe są usuwane przez Administratora Danych zgodnie z obowiązującymi przepisami i niesprzecznymi z nimi wewnętrznymi regulacjami dotyczącymi okresów przechowywania.
IV. Dostępność Samochodów
- Samochody dedykowane do Umowy Abonament są prezentowane na stronie master1.pl, w zakładce „Abonament dla Ciebie” przez 24 godziny na dobę.
- Informacje o Samochodach dostępnych na stronie Master1 zostały przygotowane według najlepszej wiedzy Wynajmującego. W przypadku wątpliwości lub pytań Doradcy Wynajmującego udzielą stosownych informacji. Wynajmujący umożliwia także dokonanie oględzin pojazdu przed zawarciem umowy, po uprzednim uzgodnieniu terminu wizyty. Kontakt z Doradcami Wynajmującego możliwy jest za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej online@masterlease.pl
- Zdjęcia Samochodów na Master1 mają charakter poglądowy.
- Wynajmujący dokonuje plasowania ofert Samochodów dedykowanych do Umowy Abonament. Informacje o szczegółowych zasadach plasowania są udostępnione Najemcy bezpośrednio w interfejsie platformy, w którym znajduje się lista ofert lub możliwość ich wyszukania.
- Najemca, klikając na zdjęcie, dokonuje wyboru Samochodu z listy dostępnych Samochodów dedykowanych do Programu Abonament
- Najemca wybiera spośród dostępnych kalkulacji interesujący go wariant, poprzez uruchomienie klawisza „złóż wniosek online” lub o tożsamym brzmieniu, co skutkuje przeniesieniem do Systemu Transakcyjnego. Najemca ma możliwość porównania kalkulacji w różnych pakietach.
- Najemca podaje Dane Osobowe oraz informacje pozwalające na weryfikację jego Zdolności kredytowej.
- Najemca składa oświadczenia w przedmiocie wyrażenia lub odmowy wyrażenia zgody na:
a. akceptację Regulaminu Systemu Transakcyjnego i na założenie Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego, przy czym akceptacja ta oznacza zgodę na wydanie Najemcy dokumentu Umowy na trwałym nośniku,
b. weryfikację Zdolności kredytowej w dostępnych bazach,
c. przetwarzane w przyszłości Danych Osobowych w celach marketingowych,
d. otrzymywanie w przyszłości drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących przedmiotu działalności podmiotów z Grupy Masterlease,
e. przesyłanie, w tym udostępnianie w systemie na stronie: emasterlease.pl, faktur VAT w formie elektronicznej.
- Wyrażenie zgody, o której mowa w pkt. 6 pkt a. – b. jest niezbędne dla zawarcia i realizacji Umowy Abonament.
- Po wyrażeniu zgód, o których mowa w pkt. 6 pkt a. Najemca aktywuje Konto użytkownika Systemu Transakcyjnego poprzez wpisanie w odpowiednie pole kodu weryfikacyjnego przesłanego na podany uprzednio numer telefonu.
- Po aktywacji konta użytkownika Systemu Transakcyjnego rozpoczyna się proces weryfikacji Zdolności kredytowej Najemcy. Proces weryfikacji Zdolności kredytowej może potrwać kilka minut.
- W przypadku pozytywnej weryfikacji Zdolności kredytowej Najemca przechodzi do dalszego etapu procesu zawarcia Umowy Abonament w Systemie Transakcyjnym. W razie negatywnego wyniku weryfikacji Zdolności kredytowej, Najemca nie może zawrzeć Umowy Abonament.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do odmowy zawarcia Umowy Abonament w przypadkach stwierdzenia niewystarczającej Zdolności kredytowej Najemcy lub z innych uzasadnionych przyczyn, o których poinformuje Najemcę.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zażądania od Najemcy dodatkowych dokumentów potwierdzających jego Zdolność kredytową. W takiej sytuacji Najemca otrzyma komunikat o konieczności dodatkowej weryfikacji (w tym udostępnienia Wynajmującemu dodatkowych informacji bądź dokumentów). W celu tej weryfikacji Wynajmujący skontaktuje się telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej z Najemcą w terminie doby roboczej.
- Jeżeli proces weryfikacji Zdolności kredytowej Najemcy, zakończy się pozytywnie, Najemca otrzymuje możliwość zawarcia Umowy Abonament w Systemie Transakcyjnym. Jeżeli proces dodatkowej weryfikacji, o którym mowa w pkt. 14 zakończy się negatywnie, zawarcie Umowy Abonament nie będzie możliwe.
- W kolejnym etapie, Najemca dokonuje wyboru miejsca oraz sposobu odbioru Samochodu oraz wskazuje preferowany termin odbioru Samochodu wymagający potwierdzenia przez Wynajmującego. Niektóre z opcji związanych z miejscem
i sposobem odbioru Samochodu mogą wiązać się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów, o czym Najemca jest informowany w Systemie Transakcyjnym przed zawarciem Umowy Abonament.
V. Zawarcie Umowy Abonament i zasady płatności
- Umowa Abonament zostaje zawarta w formie dokumentowej – po kliknięciu w Systemie Transakcyjnym przycisku „Zawieram umowę z obowiązkiem zapłaty” lub o tożsamym brzmieniu. Po zawarciu Umowy Abonament na adres mailowy Najemcy zostanie wysłana Karta Produktu oraz treść zawartej Umowy Abonament. Umowa Abonament dla swej ważności nie wymaga podpisów stron. Opatrzenie Umowy Abonament podpisem Stron rozumie się jako dodatkowe, opcjonalne potwierdzenie jej zawarcia.
- Najemca, przed upływem 24 godzin od chwili zawarcia Umowy Abonament, jest zobowiązany dokonać płatności sumy opłat, które zostały wskazane przy zawarciu Umowy Abonament.
- Jeżeli Najemca nie dokona płatności, o której mowa w pkt 2, Umowa Abonament nie wchodzi w życie.
- Najemca może wybrać następujące formy płatności:
a. Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro,
b. Płatności online,
c. Blik.
- W przypadku płatności kartą płatniczą zapłata jest dokonana w chwili autoryzacji pozytywnej transakcji.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą, Wynajmujący dokona zwrotu środków na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej.
VI. Wydanie Samochodu.
- Odbiór Samochodu może nastąpić po potwierdzeniu terminu przez Wynajmującego. Wynajmujący skontaktuje się
z Najemcą telefonicznie niezwłocznie, jednak nie później niż w kolejnym dniu roboczym licząc od daty zawarcia Umowy Abonament celem ustalenia daty wydania Samochodu. Najemca zobowiązany jest odebrać Samochód w terminie uzgodnionym z Wynajmującym. Jeżeli Najemca nie dokona odbioru Samochodu w terminie 2 dni roboczych od terminu uzgodnionego z Wynajmującym, Wynajmującemu przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Abonament. Jeżeli Wynajmujący nie będzie gotowy do wydania Samochodu Najemcy w terminie 2 dni roboczych od terminu uzgodnionego
z Wynajmującym, Najemcy przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Abonament. Prawo do odstąpienia realizowane jest na zasadach wynikających z Umowy Abonament.
- Wydanie Samochodu następuje na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego, po potwierdzeniu tożsamości odbierającego oraz uprawnień do kierowania pojazdem (prawo jazdy i dowód osobisty lub paszport).
- Najemca może upoważnić osobę trzecią do odebrania Samochodu udzielając tej osobie pełnomocnictwa z podpisem notarialnie poświadczonym. Osoba trzecia pełniąca rolę pełnomocnika powinna się legitymować dokumentami, o których mowa w pkt. 2.
- Wynajmujący ma obowiązek spełnienia świadczenia zgodnie z Umową Abonament, Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa. Wynajmujący ma m.in. obowiązek dostarczyć Samochód zgodny z Umową Abonament. W przypadku Samochodów używanych, pojęcie zgodności z Umową Abonament powinno w szczególności uwzględniać stopień zużycia Samochodu, jego części składowych i przynależności. Kwalifikacja danej cechy (lub jej braku) jako zgodności z Umową Abonament powinna uwzględniać np. rok produkcji, przebieg, czy przeznaczenie Samochodu. Wynajmujący ma także obowiązek dostarczyć treści lub usługi cyfrowe zgodnie z Umową Abonament.
VII. Odstąpienie
- Najemcy przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Abonament na warunkach w niej określonych.
- Stosownie do art. 38 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta, Najemcy nie przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od Umowy Abonament.
- Najemcy będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy o dostarczenie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej w terminie 14 dni kalendarzowych od jej zawarcia bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
o dostarczenie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej może zostać złożone poprzez wiadomość mailową wysłaną na adres: online@masterlease.pl lub poprzez funkcjonalność „usuń konto” dostępną w Koncie użytkownika Systemu Transakcyjnego.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. Najemca może również skorzystać
z poniższego wzoru oświadczenia:
„Oświadczam, że odstępuję od umowy o dostarczenie Usługi cyfrowej w zakresie prowadzenia Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego w ramach Master1, zawartej dnia [data dokonania rejestracji Konta].”
- Wynajmujący od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej – dostarczonych przez Wynajmującego, z wyjątkiem treści, które:
a) są użyteczne wyłącznie w związku z Treścią cyfrową lub Usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
b) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej dostarczonych przez Wynajmującego;
c) zostały połączone przez Wynajmującego z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
d) zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt a)– d) Wynajmujący na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej dostarczonych przez Wynajmującego. W przypadku odstąpienia od umowy Wynajmujący może uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi dostępu do Treści cyfrowych lub Usługi cyfrowej lub zablokowanie Konta użytkownika Systemu Transakcyjnego, co nie ma wpływu na uprawnienia Konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać Treści cyfrowe od Wynajmującego bez zapłaty ceny, bez przeszkód ze strony Wynajmującego, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
VIII. Odpowiedzialności Wynajmującego za zgodność świadczenia z umową
- Wynajmujący nie udziela gwarancji na świadczone usługi.
- Samochody oferowane w Programie Abonament mogą być objęte gwarancją producenta Samochodu na zasadach przez niego określonych.
- Wynajmujący ponosi odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową na zasadach określonych w kodeksie cywilnym, w szczególności na podstawie przepisów dotyczących umowy najmu i odpowiedzialności strony za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania
IX. Reklamacje
Szczegółowe zasady składania i rozpoznawania reklamacji znajdują się w Regulaminie internetowej platformy handlowej Mast
X. Informacje dotyczące zasad przetwarzania Danych osobowych
Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania Danych osobowych znajdują się w Regulaminie internetowej platformy handlowej Master1.
XI. Postanowienia końcowe
- Spory pomiędzy Wynajmującym a Najemcą podlegają rozstrzygnięciu przez sądy powszechne, zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie będą mieć odpowiednie przepisy obowiązujące w prawie polskim.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z następujących ważnych powodów:
a) w przypadku zmiany przepisów – konieczność dostosowania Regulaminu do przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkujących koniecznością jego zmodyfikowania w celu zachowania zgodności z prawem;
b) konieczność dostosowania Regulaminu do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych;
c) rozbudowa lub zmiana funkcjonalności, w tym wprowadzenie nowych usług świadczonych drogą elektroniczną lub zmiana istniejących funkcjonalności;
d) zmiana warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną
e) konieczność usunięcia, niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiły w Regulaminie;
f) zmiana danych teleadresowych, nazw numerów identyfikacyjnych adresów elektronicznych lub linków zamieszczonych w Regulaminie;
g) zapobieganie naruszeniom prawa lub naruszeniom Regulaminu;
h) usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych;
i) konieczność poprawy bezpieczeństwa użytkowników.
- Zmiany będą publikowane w postaci ujednoliconego, po dokonanych zmianach, tekstu Regulaminu na stronie www.master1.pl. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym każdorazowo przez Wynajmującego, który nie może być jednak krótszy niż 7 dni od dnia poinformowania o planowanej zmianie.
- Zamówienia złożone przez Najemców przed wejściem w życie zmian Regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
- Regulamin wchodzi w życie 1 stycznia 2023 roku.
Uprawnienia Konsumenta w związku z brakiem zgodności Towaru z umową i odpowiedzialność Dostawcy za zgodność świadczenia z umową.
Załącznik numer 2 do Regulaminu internetowej platformy handlowej Master1
- W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone
w przepisach prawa.
- Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Dostawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Dostawca zaakceptował.
- Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju,
z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo,
a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność
i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Dostawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Dostawca wykaże, że:
i. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł
o nim wiedzieć,
ii. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane
z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
iii. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
d) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
e) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Dostawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt 2 lub 3 , jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
- Dostawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający
z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Dostawcę lub na jego odpowiedzialność;
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów
w instrukcji dostarczonej przez Dostawcę lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta.
- Dostawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Dostawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową. Dostawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Dostawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są zgodne z umową o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
b) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi o którym Konsument powiadomił Dostawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Dostawca zaakceptował.
- Ponadto Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
a) nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Dostawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Dostawca wykaże, że:
i. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć,
ii. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
iii. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
c) być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
d) być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Dostawcę przed zawarciem umowy.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Dostawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Dostawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową
w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Dostawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Dostawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
- Dostawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Dostawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Dostawca.
- Konsument udostępnia Dostawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Dostawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
- Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Dostawca demontuje Towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) Dostawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt 11
b) Dostawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z pkt 12-14
c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Dostawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt 10– 15.
e) z oświadczenia Dostawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.
- Dostawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta
o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także
w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi
z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Dostawcy na jego koszt. Dostawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Dostawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Dostawcę obowiązków wynikających z pkt 10-22
- Reklamacje dotyczące Towarów będących własnością Dostawcy oraz usług świadczonych przez Dostawcę można składać:
a) pod adresem siedziby Dostawcy (ul. Polanki 4, 80-308 Gdańsk), w formie ustnej
do protokołu, albo w formie pisemnej doręczając ją bezpośrednio lub za pośrednictwem poczty, przy czym w przypadku kontaktu osobistego, zawsze w dni robocze w godzinach od 9:00 do 16:00.
b) telefonicznie (koszt połączenia wg stawek operatora) pod numer telefonu 58 340 44 00 wew. 8 (telefon czynny w każdy dzień roboczy w godzinach od 8:00 do 18:00 oraz
w soboty w godz. od 09:00 do 15:00, opłata wg stawek operatora),
c) drogą elektroniczną poprzez wypełnienie i wysłanie formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie https://masterlease.pl/kontakt-wnioski-reklamacje.
- Reklamacje dotyczące Towarów będących własnością Osób trzecich należy składać bezpośrednio do tych osób.